fredag 20 januari 2012

Filmkväll

Hello! Min dag har varit lyckad, allt har flytit på bra, och jag ser fram emot att bara ta det lugnt nu i helgen.
Jag och sander har tittat på en skräck-action-rymdthriller som heter Aliens. Den är en uppföljare till en skräckfilm som jag inte rekommenderar för den som inte gillar skräckisar... o__- Om du har lust att läsa om filmerna på nätet, så har du namnen på dom här;

1:a filmen: Alien (Skräck/rymdthriller)
2:a filmen: Aliens (Skräck/action/rymdthriller)
3:e filmen: Alien 3 (Vet inte riktigt vad för kategori jag ska sätta på denna, för har inte sett den än)
4:e filmen: Alien: Resurrection ( -//- )

I övrigt: Jag tycker att Alien serien (eller iaf dom två jag har sett såhär långt) är skitbra. Alien är tänkt att vara en skräckfilm, och jag blev bannemig skrämd av den också! Det tog mig ungefär två dagar att komma över filmen, vilket i och för sig är bra. Men detta beror förstås också på hur känslig man är, om man har svårt för skräckisar i vanliga fall, så borde du nog inte se denna.
Aliens var tänkt att vara en actionthriller, och man kan väl säga att denna filmen var en tuffare och mer actionfylld version av den första filmen. Jag antar att man kan säga att man känner sig "trygg" medans man tittar, eftersom dom faktiskt skjuter monstren här, istället för att dom blir jagade av dom.
Jag vill inte avslöja för mycket om filmerna, för jag vill ju förstås att ni ska se dom först så att ni kan säga vad ni tycker ^___^

Nu sitter jag i min säng och inbillar mig att jag är omringad av aliens (lol)
så jag hade tänkt att jag skulle kolla in några klipp på nätet innan jag går och lägger mig, för att jag ska somna lite lättare ^___^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar