söndag 29 januari 2012

Härliga söndag

Idag fick jag gjort mer än vad jag trodde att jag skulle få...
Jag och pappa åkte till en damm och åkte skridskor medan mamma och sander var och övningskörde (sander är nitton, och börjar så smått med att träna sig på att köra bil hemma innan han tar sitt körkort ^___^). Vi tog med oss en termos med varm choklad och några mackor, samt våra skridskor då förstås o___- Eftersom dammen var så grund, så var den nästan bottenfrusen, och den var väldigt behaglig att åka på. I början var det väldigt vingligt och ovant, och pappa fick hjälpa mig att snöra om skridskorna en gång för att dom satt för hårt. Jag tog det lugnt och långsamt, medan pappa kutade runt som en med eld där bak. Vi gjorde piruetter och pappa försökte visa mig hur man stannar, vilket fortfarande är ett mysterium för mig lol. Vi pratade också om allt mellan himmel och jord, och det kändes bra att bara jag och pappa kunde få göra något tillsammans, utan att någon annan störde.
När vi sedan väl kom hem, så åt vi varsin Lime Cupcake och drack upp det sista som fanns kvar av den varma chokladen. Sedan tittade vi på en film, Alien Resurrection. Vi åt ostbågar och drack cola under hela filmen, och jag måste faktiskt säga att filmen var bra, men ganska så långtråkig. Idag blev det Pizza till middag, och jag åt min nya favorit, Orientale, som det är ost, skinka, köttfärs och lök på ^___^ Men eftersom jag hade ätit så mycket ostbågar till filmen, orkade jag inte äns äta upp halva pizzan lol. Nu ligger min pizza i en låda i kylen och väntar på att jag ska ta tillfället i akt och käka upp den när jag är hungrig o___-
Vill varna er läsare för att det går mycket sjukdomar just nu! Se upp för grova förkylningar och kräksjuka! Du kan bli smittad lättare än vad du tror! TVÄTTA HÄNDERNA INNAN MATEN!
Lisa sa för ett par dagar sedan att hon tyckte mina naglar var gula efter allt nagellack jag har haft på dom på senare tid... så jag agerade på det, och gjorde något åt det. Nu har jag på mig Isadora Wonder Nail - Nail whitner, som är som ett slags mjölkfärgat nagellack som efter en stund blir genomskinligt på nageln. Man kan också se nageln gå från "gul" till "normal" på några sekunder! Funkar jättebra om man har gula naglar!2
Det var allt för mig, just nu sitter jag i sängen och lyssnar på Kanon Wakeshimas låt "Kagami"
Sov gott, och glöm inte att lämna en kommentar om du har lust o___-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar