lördag 28 januari 2012

Nu stänger jag in pesten

Enda sedan min bror skaffade sitt nya jobb har det varit krig hemma. Man kan inte duscha dom tiderna man kunde innan, för att sander sover på dagarna. Jag är inte arg på honom, jag förstår varför han är trött, men helt plötsligt rasar hela världen bara för att det är som det är. Natalie är arg igen för att jag sa en grej, och bara för det sa sander åt mig att lämna rummet. Om jag nu är en sån plåga, så ska jag stanna i mitt rum för resten av dagen och aldrig mer gå ut. Folk vill ju inte se mig ändå, så varför ska jag behöva riskera att få en dörr i nyllet eller en brödkniv flygande på mig?
Om jag skulle försöka säga förlåt till Natalie, så skulle hon bara avfärda den och vara sur ändå. Jag är ju trots allt bara en barnunge som inte ens kan gå enligt många i denna världen... När ska folk sluta titta ner på personer som är yngre än vad dom själva är? När ska vuxna sluta tänka att dom är smartare än vad vi yngre är bara för att dom är några fjutte år äldre? Världen förändras, och jag gillar inte det jag ser...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar