onsdag 4 januari 2012

Övernattning med Lisa

Hello again! Igår chillade jag och Lisa lite hemma hos mig, och höll på med våra mobiler. Min och Lisas mobil är av samma serie, alltså Samsung Galaxy serien, så det är lite kul att vi har nästan likadana lol.
I alla fall, när vi skulle åka till stallet och vi satt och väntade på att min grupp skulle börja, så gick strömmen helt plötsligt. Alla tog upp sina mobiler och började lysa för att vi skulle se något i mörkret. När ridlärarna konstaterade att strömmen inte skulle komma tillbaka, tog dom in hästarna. Nödbelysningen var på i båda ridhusen och i spiltstallet, men det hjälpte inte sådär jättemycket. Jag och Lisa gick in i ridhuset för att skoja lite med varandra, då vi plötsligt fick se en häst kuta in i ridhuset i full galopp. Först sa vi bara "vi kanske borde gå nu" och rörde oss mot utgången, men då gnäggade hästen, och jag kunde se ur ögonvrån att han rusade mot oss som en galning. Vi fick panik och klämde oss ut genom den halvstängda dörren. Någon gick in för att lugna hästen, medan vi andra fick hålla oss ur vägen medan hästarna kom in i stallen igen. Helt frusna och fulla med hemlängtan, åkte vi därifrån när mamma hade tagit hand om sin häst. Vi åkte först för att hämta brorsan, som var hemma hos farmor och farfar. Vi hämtade honom, och sedan släppte vi av Lisa hemma hos henne, så att vi kunde åka och slänga skräp på soptippen medan hon packade sina saker. Vi hade planerat att vi skulle sova över hos mig nämligen. När Lisa var hemma hos sig igen, åkte vi till soptippen för att slänga skräp. Det var kallt och blött, men det kändes samtidigt bra. Vi åkte tillbaka till farmor och farfar igen för att hämta brorsans cykel. När vi sedan hade hämtat Lisa, så åkte vi hem igen. Jag och Lisa bastade och badade i våran isvak som vi har i källaren. Efter det tittade vi på film och vi kom inte i säng förrän klockan var ungefär fyra. Vi sov gott, och när vi vaknade tittade vi vidare på filmen. Nu ska vi se den sista biten, innan vi tröttnar på det ^___^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar