måndag 9 januari 2012

Skor...

*Gäsp* Hello people! Sorry att jag inte skrivit något på ett tag nu... Jag hatar verkligen när tiden bara rinner ifrån  mig, men på ett sett är jag ju glad att jag ska få se alla kompisarna i skolan igen ^___^ Så imorgon blir det till att planera vad jag ska ha på mig... i vanliga fall hatar jag att ha på mig skor som får mig att se längre ut än vad jag är, men jag älskar verkligen dom läckra kängorna jag köpte på Din Sko för ett tag sen, fast dom har lite högre klack än vad jag hade föredragit o.- Ni kanske inte tycker det är en sån märkvärdig längd för en tjej på fjorton år, men jag är 1,70 cm på pricken. Och jag tycker jag känner mig som 1,76 varje gång jag tar på mig ett par skor som har klack... Jag har liksom vuxit upp i en klass där jag har varit bland dom längsta. Jag fick alltid titta ner på mina kompisar, och det händer än idag att jag får göra det. Det kan få en att känna sig som en jätte bland alla miniputtar (naww ^___^). Och jag vet att många säger att "nästan alla modeller är långa" osv. men nu tänker jag på hur man ser ut i sina favoritskor, och inte hur modeller ser ut eller hur alla runt en tycker man ser ut. Jag vill känna mig bekväm i det jag har på mig. Detta är anledningen till att jag ÄLSKAR converse, fastän jag inte har orginal converse, så ha jag kopior som ser exakt likadana ut om man har ett par långa byxor på sig som täcker området där den klassiska sjärnan sitter. Jag ska köpa riktiga converse när vi åker till Thailand nu till sommaren, eftersom det är mycket billigare där. Alltså, sist jag kollade så kostade ett par äkta converse runt 700 spänn, medan ett par fake (som ser precis likadana ut minus stjärnan på sidan) kostar runt 100! Och åker man till Thailand och tittar på converse, så kanske ett par kostar 200! Mycket billigare än här kan man ju lugnt säga...
Ja, nu ska jag som nästan blivit som en liten vampyr i mitt sätt att vända på dygnet som jag har gjort på senare tid, börja lägga mig lite smått. Sleep well, little vampires ^ v-----v ^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar